OKU / YORUM PROJESİ

OKU / YORUM PROJESİ

16.08.2023 115

OKU/YORUM PROJESİ'NİN İÇERİĞİ

OKU/YORUM Projesi öğrenci ve öğretmenlerden oluşan kitap okuma gruplarıyla yürütülen bir kitap okuma ve yorumlama etkinliğidir.

OKU/YORUM Projesine Hüma Hatun İmam Hatip Ortaokulunda okuyan tüm öğrenciler ve görev yapan tüm öğretmenler katılacaktır.

Türkçe, Sosyal, Din Kültürü, Fen, Matematik ve Rehberlik zümreler öğretmenlerince önerilen ve öğretmenlerimizden oluşan Kitap İnceleme Komisyonu tarafından incelenerek okunmasına karar verilen her sınıf seviyesinde 10'u zorunlu 5' isteğe bağlı olmak üzere 15 kitap okunacaktır.

 

Okulumuzda okuyan tüm öğrencilerin kitap okuma gruplarında yer alması ve belirlenen kitapları okuması zorunludur. Türkçe, Sosyal Bilgiler ve Din Kültürü dersleri ile bu derslerle ilgili diğer seçmeli derslerde öğrencinin kitap okuma performansına göre her dönem bir performans notu verilecektir.

PROJEMİZİN UYGULAMA YÖNTEMİ

Adım 1: Her sınıftan üçer grup oluşturur. Tüm öğrencilerin okuma gruplarında olması esastır.

Adım 2: Gruptaki öğrencilerin isimleri hazırlanmış olan Online Kitap Takip Formuna işlenir. Forma o sınıf seviyesinde belirlenen kitap ismi de ilgili yerlere yazılır.

Adım 3: Öğrencilerle daha kolay iletişim kurabilmek için o grupla bir Whatsapp/BİP grubu oluşturulur.

Adım 4: Listede okunması gereken kitap okul kütüphanesinden ödünç alınır.

Adım 5: Gruptaki öğrencilerle yüz yüze veya çevrimiçi toplantı yapılır. Burada kitap okuma yöntemi anlatılır ve her öğrenciye rolü verilir. (Roller her öğrenci için her kitapta farklı olmalıdır.)

Adım 6: Öğrencilerin kitapları okumaları için kitabın içeriği ve sayfa sayısına ya da sınav haftası olup olmadığına göre 2 ya da 3 hafta süre verilir.

Adım 7: Kitap yorumlama toplantısı en az 3 gün öncesinden öğrencilere duyurulur. Belirlenen tarih ve saatte öğrencilerle yüz yüze veya çevrimiçi toplantı düzenlenir.

Adım 8: Kitap yorumlama toplantısında öğrenciler tek tek rolleri ile ilgili çalışmaları paylaşırlar. Rollerin görevi bitince herkes varsa ilave yorumunu paylaşır.

Adım 9: Yorumlar bitince her öğrenci yorumlanan kitap için 10 üzerinden puan verir. Öğretmen bu puanları Online Kitap Takip Formunda her öğrenci için ilgili yere işler.

Adım 10: Öğretmen toplantı sırasında veya sonrasında Online Kitap Takip Formunun ilgili yerlerini doldurur.

 

OKUMA GRUPLARINDAKİ ROLLERİ

1- Araştırmacı: Yazarın hayatı ve diğer kitapları hakkında bilgi toplar ve arkadaşları ile paylaşır. Bu özet kısa bir tanıtım olmalıdır.

2- Özetleyici: Yorumlama öncesinde kitabı kısaca özetler. Bu uygulamanın amacı yorumlama öncesinde öğrencilere kısa bir hatırlama yapmaktır.

3- Sorgulayıcı: Yorumlama oturumunda tartışmayı yürütmek için sorular hazırlar ve grup üyelerinin tartışmaya katılmalarını sağlar. Soru sayısı 2- 4 arasında olmalıdır.  

4- Sözcük Avcısı: Kitabı okurken anlamı bilinmeyen sözcükleri sözlükten bulur ve toplantıda bunları anlamları ile birlikte arkadaşlar ile paylaşır.

5- Sanatçı: Okunan kitabın kendisinde uyandırdığı fikir ve duyguyu bir görsel ile ifade eder. Bu görsel, bir resim, karikatür, kavram haritası, akış şeması, kolaj veya olabilir.

6- Karakter Ustası: Kitapta geçen önemli karakterleri tespit eder, onların özelliklerini tanımlar ve yorumlar.

7- Bölüm Uzmanı: Kitapta geçen ilginç, komik, önemli veya dikkat çekici cümleleri seçer, varsa önemli mekânları belirler ve bunları toplantıda arkadaşlarıyla paylaşır. Bu uygulamanın amacı, grup üyelerine konu ile ilgili temel noktaları vurgulamak ve hatırlatmaktır

Z KÜTÜPHANEZ KÜTÜPHANEZ KÜTÜPHANEZ KÜTÜPHANE